Search

Tala Original: Orgaaniline tänavamood massidesse

Updated: Oct 6, 2021

Loomeinkubaatori inkubant Tala Original on jätkusuutlik ja keskkonnasõbralik tänavamoe bränd Eestist. Kuidas ettevõte alguse sai ja millised on olnud ettevõtluse teekonnal väljakutseteks, kõneles brändi looja ja disainer Elen Sarapik.


“See oli umbes kahe aasta tagune väga raske eluperiood kui ma võtsin kätte paberi ja pliiatsi ning hakkasin oma esimesi disaini visandeid tegema. Kõik oli algeline ja mul puudus varasem kokkupuude riietebrändi loomisest. Aga tundsin, et aeg on õige. See uus ja huvitav tegevus aitas mul mõtteid mujale viia ja fokusseerida tulevikule.” Nii räägib Tala Original´i brändi autor Elen Sarapik.


Elen on väga suure osa elust puutunud kokku äri-ja reklaamtoodete müügiga. Ka tekstiiltoodete maailmaga tuli kursis olla, sest kliendid usaldasid teda oma reklaamrõivaste valikul ning tihti kaasati teda ka loovamasse trükidisaini protsessi. “Mul on baasteadmised trükilahendustest ja teksitiilimaailmast olemas, see kõik on tulnud kasuks oma brändi loomisel.” ütleb Elen.



Bändi luues oli algusest peale kriteerimiks, et see peab toetama seda millesse ka Elen ise usub; olema keskkonnasõbralik ja igas mõttes eetiline. Seega kõige kõrgemale standardile vastavad orgaanilisest puuvillast tänavastiiliriided pole juhuslik valik. GOTS sertifikaat annab klientidele kindluse, et riiete tootmisprotsess on rangelt kontrollitud, et tegemist on ka päriselt puhaste toodete ning keskkonnasõbraliku ja jätkusuutliku tootmisaheldaga. Lisaks on Tala Origianal riietel ka Peta heakskiidetud Vegan ja Fair Wear sertifikaadid. Viimane tagab tootmise protsessis olevatele töölistele õiglased töötingimused.


“Tala on loodud armastusega. Iga detail minu brändi juures on mulle tähtis. Sest ma lähtun sellest mida mina kui tänapäeva teadlik klient sooviks oma vabaajariietelt. Samastun oma klientidega, sest ma ise olengi oma brändi klient. Kõik sai alguse ise enda vajadustest. “ räägib Elen. “Kogu protsessi juures meeldib mulle kõige rohkem erinevate disainide loomine. Ideid on mul kuhjaga ja nii tore on mõelda, et läbi minu visooni saab ka minuga samastuv klient ennast väljendada.”


“Esimese kollektsiooni põhirõhk on kolmes fookuses: fotografeeritud must-valgel minevikul, erinevatel värviküllastel disainidel ning tänavastiilile iseloomulikult pakume ka minimalistlikku sõnamängu. Üldine inspiratsioon pärineb ajaloost ja kosmosest, meid võluvad erinevad ajaloo perioodid ja kõik mis veidike omamoodi või müstiline. Oma tootevalikus pakume musta ja valge vastandumist, see tähendab esimese kollektsiooni valikust värvilisi kangaid ei leia.”



Loomeinkubaatoriga liitumise ideele tuli ta tänu ühele näiliselt juhuslikult Instagrami postkasti leakunud kirjale, kus teda kutsuti kandideerima. “Nii kui seda kutset nägin, see kõnetas mind. Ma hakkasin kohe täpsemalt uurima mida Loomeinkubaator mulle kui alustavale brändile pakkuda saab. Pikka kaalumist polnud. Kandideerisin ja seejärel läbisin kõik vajalikud komisjoni voorud ning lõpuks kaitsesin oma kokkupandud esitlust kiiremini kui isegi aru sain. Nüüd Inkubandina on ootused suured ja soov tegutseda veelgi suurem.”


Tala on turul uus ja teistest eristuv orgaanilist ja jätkusuutlikku tänavamoodi pakkuv bränd. Nad pakuvad kvaliteetset ja ajatut tänavamoodi. Tootevalikus on vaid must-valged tooted ja disainilahendustes on kasutatud meie oma emakeelt. Tala ei soovi olla eksklusiivne bränd, mida saavad endale lubada vaid Eesti disaini austajad või keskkonnateadlikud ja orgaanilist puuvilla hindavad kliendid. Nad soovivad, et nende riided oleks kõigile kättesaadavad, et jätkusuutlikult tootetud riided jõuaks heas mõttes massidesse.



Artikkel ilmus 16. aug. 2021 Tallinna Loomeinkubaatori veebilehel.

0 views0 comments